محل لوگو

7 راه برای افزایش امنیت وب سایت کسب و کار شما


91 درصد از مشاغل کوچک قصد دارند وب سایت خود را بهبود بخشند. از این نکات سریع برای محافظت از اطلاعات حساس خود و جلوگیری از نقض هزینه های داده استفاده کنید.

به عنوان یک کسب و کار، شما مسئول داده های خود و داده های مشتریان خود هستید. شما درب ورودی را باز نمی‌گذارید. چرا امنیت وب سایت خود را نادیده می گیرید؟

تصور کنید که تمام اطلاعات تماس، کارت اعتباری و سرور در سایت شما به خطر بیفتد. بعد چه اتفاقی می افتد؟

در بهترین حالت، هزینه بازیابی داده ها، کاهش بهره وری و از دست دادن اعتماد مشتری را متحمل خواهید شد. بدترین سناریو شامل مجازات های جنایی و مالی، به علاوه ضربه فلج کننده به کسب و کار شما است.

یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که 91 درصد از کسب و کارهای کوچک قصد دارند به نوعی وب سایت خود را ارتقا دهند. با توجه به خطرات احتمالی مرتبط با نقض داده ها، امنیت وب سایت می تواند سرمایه گذاری مناسبی برای شما باشد.

 

 

در اینجا 7 راه برای افزایش امنیت وب سایت شما وجود دارد:

رمزهای عبور خود را تقویت کنید


نرم افزار خود را به طور منظم به روز کنید


افزونه هایی را برای افزایش امنیت نصب کنید


محافظت در برابر تزریق SQL


با CSP با حملات XSS مبارزه کنید


از انتقال داده با HTTPS محافظت کنید


با ابزارهای امنیتی وب سایت تست کنید

 


1. رمزهای عبور خود را تقویت کنید


متداول ترین رمز عبور چیست؟ 17٪ از کاربران برای ایمن کردن اطلاعات خصوصی خود به "123456" اعتماد می کنند.

بیشترین استفاده از رمزهای عبور در سال 2017
منبع
رمزهای عبور ضعیف مانند این به هکرها امکان دسترسی آسان به داده های شما را می دهد. یک راه آسان برای افزایش امنیت وب سایت تقویت رمزهای عبور است.

در زیر برخی از بهترین روش ها برای افزایش امنیت رمزهای عبور شما آورده شده است:

رمز عبور را طولانی تر از نه کاراکتر کنید
کاراکترها، حروف و اعداد خاص را با هم ترکیب کنید
از حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید
از کلمات کلیدی آسان برای حدس زدن مانند تولد، یا نام حیوانات خانگی یا فرزندان خود اجتناب کنید.
مهم است که بررسی کنید هر کسی که به وب سایت شما دسترسی دارد رمز عبور ایمن داشته باشد. الزامات تعیین رمز عبور کاربران را به ایجاد توالی های پیچیده تر سوق می دهد.

برنامه هایی مانند Dashlane و LastPass می توانند به شما در ایجاد رمز عبور قوی کمک کنند.

2. نرم افزار خود را به طور منظم به روز کنید


به روز نگه داشتن پلتفرم های وب، سیستم عامل های سرور و اسکریپت ها یک دفاع کلیدی در برابر هکرها است.

نرم افزار منبع باز از اشخاص ثالث - مانند یک CMS (سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس) یا یک انجمن وبلاگ - به راحتی به صورت آنلاین در دسترس است. هکرها می توانند از طریق این اسکریپت ها به دنبال حفره های امنیتی برای سوء استفاده و دسترسی به وب سایت ها باشند

به‌روزرسانی نرم‌افزار به‌محض انتشار به‌روزرسانی، شما را در برابر حفره‌های امنیتی قابل بهره‌برداری مصونیت می‌دهد. این کار خطر ورود اجباری را فقط در چند دقیقه کاهش می دهد. به علاوه، هر گونه اشکال در اسکریپت ها را برطرف می کند.

ابزارهایی مانند Gemnasium می توانند به شما کمک کنند تا با تمام نرم افزارهای خود به روز بمانید.

3. پلاگین هایی را برای افزایش امنیت نصب کنید


افزونه یک گروه نرم افزاری است که می توان آن را به وب سایت اضافه کرد تا عملکرد آن را افزایش دهد. افزونه های امنیتی مناسب به جلوگیری از بیشتر تلاش های هک کمک می کند.

به عنوان مثال، وردپرس افزونه های امنیتی زیادی را ارائه می دهد. نقاط ضعف ذاتی پلتفرم وردپرس را فقط می توان با ابزارهایی مانند امنیت ضد گلوله و امنیت WordFence پوشش داد.

از هر CMS یا پلتفرم وب که استفاده می کنید، بهترین افزونه ها را برای جلوگیری از نقض امنیت جستجو کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که افزونه های خود را به طور مرتب به روز کنید. اگر این اسکریپت های منبع باز قدیمی باقی بمانند، می توانند دسترسی آسان هکرها را به وب سایت شما فراهم کنند.

4. محافظت در برابر تزریق SQL


تزریق SQL زمانی اتفاق می افتد که کد مخرب از طریق یک پرس و جو از وارد می شود. این یک تهدید برای وب سایت هایی است که از فرم های وب و پارامترهای URL استفاده می کنند که به کاربران خارجی اجازه می دهد اطلاعات را ارائه دهند.

اگر این پارامترها بیش از حد گسترده تعریف شده باشند، امکان نقض داده وجود دارد. تزریق SQL می تواند وب سایت را مجبور به انجام یک فرمان ناخواسته کند و تمام داده های حساس شما را آشکار کند.

تزریق SQL چیست؟

راه حل ساده استفاده از پرس و جوهای پارامتری شده است.

این پارامترهای سفت و سختی را برای زبان وب ایجاد می کند که می تواند برای دسترسی به اطلاعات پایگاه داده مورد استفاده قرار گیرد. محدود کردن عباراتی که می تواند برای دسترسی به وب سایت شما استفاده شود، تلاش های هک SQL را به حداقل می رساند.

5. مبارزه با حملات XSS با CSP


حملات اسکریپت بین سایتی (XSS) زمانی اتفاق می افتد که کد جاوا اسکریپت مخرب به یک صفحه وب اضافه می شود. بازدیدکنندگانی که در معرض این کد قرار می‌گیرند، تمام صفحات دیگری را که در سایت شما مرور می‌کنند آلوده می‌کنند.

شما می توانید با استفاده از یک خط مشی امنیتی محتوا (CSP) با انتشار کدهای مخرب مبارزه کنید.

این ابزار به شما اجازه می دهد تا مشخص کنید که یک مرورگر کدام دامنه های وب را می تواند به عنوان منابع معتبر برای یک اسکریپت اجرایی در نظر بگیرد. با فعال بودن CSP، مرورگر به سادگی هر اسکریپت عفونی که توسط یک هکر کاشته شده است را نادیده می گیرد.

با افزودن هدر HTTP مناسب به صفحه وب خود می توانید از CSP در سایت خود استفاده کنید.

این یک سری دستورالعمل‌ها را ارائه می‌کند که به مرورگر اطلاع می‌دهد که کدام دامنه‌ها قابل قبول هستند و هر استثنایی را توضیح می‌دهد. در اینجا راهنمای ایجاد یک CSP برای وب سایت شما است.

همچنین باید با استفاده از فرآیندی مشابه پرس و جوهای پارامتری شده برای SQL از سایت خود در برابر حملات XSS محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که هر کد

که اجازه می دهد تا ورودی کاربر بسیار واضح است. این از نفوذ هکرها به سیستم شما جلوگیری می کند.

6. از انتقال داده ها با HTTPS محافظت کنید


تنها راه محافظت از انتقال داده‌های حساس، استفاده از HTTPS یا پروتکل انتقال فرامتن ایمن است. این یک نسخه امن از پروتکل ارسال داده (http://) است که توسط وب سایت ها استفاده می شود.

HTTPS یک رمز عبور سرور خصوصی را بررسی می کند تا مطمئن شود که کاربران به سرور صحیح هدایت شده اند. تمام داده های ارسال شده به وب سایت شما از جمله رمزهای عبور، کارت اعتباری و شماره امنیت اجتماعی را رمزگذاری می کند.

همانطور که در زیر مشاهده می کنید، می توانید با جستجوی https:// سبز رنگ و نماد قفل در نوار مرورگر خود تشخیص دهید که HTTPS چه زمانی موثر است.

نماد HTTPS
منبع
این به بازدیدکنندگان سیگنال می دهد که اطلاعات حساس آنها امن است. برای فروشگاه‌های وب و سایت‌هایی با ورود عضو، این یک بخش حفاظتی کلیدی است.

برای فعال کردن HTTPS در وب سایت خود، ابتدا باید نحوه نصب گواهی SSL را یاد بگیرید. این فرآیند کم هزینه برای امن تر کردن و قابل اعتماد کردن سایت شما بسیار مهم است.

7. تست با ابزار امنیتی وب سایت


امنیت کامل وب سایت نیاز به ارزیابی و نگهداری معمول دارد. هنگامی که مراحل بالا را دنبال کردید، وقت آن است که امنیت وب سایت خود را آزمایش کنید.

ابزارهای رایگان و تجاری و رایگان متعددی برای کمک وجود دارد. این راه‌حل‌های نرم‌افزاری که به‌عنوان تست‌کننده نفوذ یا آسیب‌پذیری شناخته می‌شوند، از اسکریپت‌هایی که هکرها برای حمله و به خطر انداختن وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند، تقلید می‌کنند.

ابزارهای زیر را برای ایمن سازی وب سایت خود در نظر بگیرید:

SecurityHeaders: این ابزار رایگان گزارش می دهد که کدام هدرها (مانند CSP و HSTS) برای امنیت دامنه فعال هستند و اینکه آیا آنها به درستی پیکربندی شده اند.
ZedAttackProxy (ZAP): استفاده رایگان، این ابزار مجموعه کاملی از قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد، شامل پشتیبانی از احراز هویت، اسکنرهای خودکار و گواهی‌های پویا SSL.
Xenotix XSS: این ابزار رایگان طیف گسترده ای از نمونه های حمله XSS را ارائه می دهد که می تواند به سرعت هر آسیب پذیری را در مرورگر شناسایی کند.
Netsparker: از نسخه آزمایشی رایگان برای آزمایش حملات XSS و آسیب‌پذیری‌های تزریق SQL استفاده کنید.
در حالی که این ابزارها ممکن است مسائل زیادی را آشکار کنند، روی حیاتی ترین جنبه های امنیت وب تمرکز کنید. هر موضوع همراه با توضیح و حل و فصل خواهد بود.

بسیاری از مسائل کم خطر را می توان نادیده گرفت، اما همیشه خوب است که یک حس جامع از امنیت وب سایت خود ایجاد کنید.

ایمن سازی وب سایت شما


شرم آور، ناتوان کننده و گران است. این کلمات معمولاً با ناامنی وب سایت و نقض اطلاعات مرتبط هستند.

برای محافظت از داده های خود و مشتریانتان، به این جنبه های حیاتی امنیت وب بپردازید.

تعداد انگشت شماری از روش های ساده هزینه کمی برای اطمینان و یکپارچگی اطلاعات آنلاین شما است.

منبع

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 15

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما