محل لوگو

بهترین زبان برنامه نویسی وردپرس، با زبان های برنامه نویسی بیشتر آشنا بشید.


زبان برنامه نویسی چیست؟


زبان برنامه نویسی راهی برای برنامه نویسان (توسعه دهندگان) برای برقراری ارتباط با رایانه است. زبان‌های برنامه‌نویسی شامل مجموعه‌ای از قوانین هستند که اجازه می‌دهند مقادیر رشته‌ای به روش‌های مختلف تولید کد ماشین یا در مورد زبان‌های برنامه‌نویسی بصری، عناصر گرافیکی تبدیل شوند.

به طور کلی، یک برنامه مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی است که در یک زبان خاص (C، C++، جاوا، پایتون) برای دستیابی به یک کار خاص نوشته شده‌اند.

درباره برترین زبان های برنامه نویسی پرطرفدار و پرتقاضا بیشتر بیاموزید و امروز گامی در جهت ارتقاء مهارت بردارید!


انواع اصلی زبان های برنامه نویسی


زبان های برنامه نویسی رویه ای

یک پارادایم برنامه نویسی وردپرس که از رویه ها یا توابع برای مخفف کردن و طبقه بندی کدها به بلوک های قابل استفاده مجدد استفاده می کند، یک زبان برنامه نویسی رویه ای است. C، Pascal و FORTRAN پر تقاضاترین زبان های برنامه نویسی هستند که از این پارادایم پشتیبانی می کنند.

در این برنامه نویسی، برنامه به توابع یا رویه ها تقسیم می شود. آنها عمدتاً برنامه های فرعی جزیره ای هستند که وظیفه خاصی را انجام می دهند. این رویه‌ها را می‌توان از قسمت‌های دیگر برنامه فراخوانی کرد که امکان برنامه‌نویسی انعطاف‌پذیر و استفاده مجدد از کد را فراهم می‌کند. اولویت اجرای سیستماتیک یک برنامه است. علاوه بر این، بر مجموعه ای از دستورالعمل ها تأکید می کند و بر داده های ذخیره شده در متغیرها تأثیر می گذارد.

اینها بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری هستند زیرا به طور گسترده در زمینه هایی مانند مهندسی، بازی و مالی استفاده می شوند. برنامه‌نویسی رویه‌ای می‌تواند انعطاف‌پذیری کمتری داشته باشد، اگرچه این باعث نمی‌شود که یکی از مهم‌ترین پارادایم‌های برنامه‌نویسی تدریس شده در دوره‌های عالی علوم کامپیوتر باشد.

زبان های برنامه نویسی کاربردی


بر خلاف زبان های رویه ای، زبان های برنامه نویسی تابعی انعطاف پذیرتر هستند. از یک سری توابع تشکیل شده است. این پارادایم برنامه نویسی بر استفاده از محاسبات مدل و تبدیل داده تاکید دارد. Haskell، Clojure، Lisp و Scala زبان هایی هستند که از این پارادایم پشتیبانی می کنند.

برنامه نویسی کاربردی، استدلال برنامه ها را آسان تر می کند و قابلیت اطمینان آنها را افزایش می دهد. توابع فقط بر روی آرگومان های ورودی خود عمل می کنند. آنها کمتر محبوب هستند، اما از نظر آموزشی رونق عظیمی را تجربه کرده اند. آنها به متغیرها اختصاص داده می شوند، به عنوان آرگومان به توابع دیگر ارسال می شوند و نتایج سایر توابع را برمی گردند.

برنامه نویسی تابعی، برنامه ریزی موازی کارآمد است. هیچ حالت تغییرپذیری ندارند. شما می توانید توابع را برنامه ریزی کنید و به طور موازی به عنوان دستورالعمل کار کنید. این کدها از توابع تو در تو پشتیبانی می کنند و از واحدهای مستقلی تشکیل شده اند که به طور منسجم اجرا می شوند. از این رو، این کارآمدتر است.

زبان های برنامه نویسی شی گرا


در یک زبان برنامه نویسی شی گرا، اشیا داده ها و رفتار اشیاء را تعریف می کنند. این اشیا معمولاً شامل ویژگی های داده ای هستند که وضعیت و روش شی را نشان می دهند. این زبان کاربران را قادر می سازد تا یک سیستم پیچیده با اشیاء به هم پیوسته بسازند.

این زبان اجزای پیاده سازی را از طریق کپسوله سازی از دنیای بیرون پنهان می کند. این امکان ایجاد سیستم های پیچیده بزرگ را بدون استرس در مورد عملکرد داخلی اشیاء مربوطه فراهم می کند. مزیت دیگری که این زبان را بسیار مورد تقاضا می کند، ویژگی وراثت است. رتبه‌بندی کلاس‌هایی را ایجاد می‌کند که ویژگی‌های مشترکی دارند و در عین حال امکان سفارشی‌سازی را نیز فراهم می‌کند.

برخی از زبان های برنامه نویسی شی گرا معروف جاوا، پایتون، سی پلاس پلاس و روبی هستند. همه این زبان ها زبان های برنامه نویسی برتر هستند، اما در اصل شی گرا بودن مشترک هستند.

زبان های برنامه نویسی


یادگیری ساده با نحو آسان و تایپ پویا، زبان برنامه نویسی نوعی زبان است که به جای کامپایل تفسیر می شود. دو نوع این زبان عبارتند از زبان های برنامه نویسی سمت سرور و زبان های برنامه نویسی سمت سرویس گیرنده. این زبان ها ارتباط با سایر زبان های برنامه نویسی را ممکن می سازند.

 

پایتون – ساده ترین زبان برنامه نویسی مورد استفاده در بین توسعه دهندگان پایتون است. این یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. این زبان دارای ساختار داده سطح بالا و کتابخانه های داخلی است که استفاده از آن را آسان و برای توسعه سریع برنامه مناسب می کند. آسان است، رمزگشایی شده و زبان معنایی پویا دارد.

Perl - این زبان پویا با ویژگی های نوآورانه ای است که آن را محبوب و متفاوت از آنچه در لینوکس و سرور ویندوز موجود است، می کند. وب‌سایت‌هایی با ترافیک بالا معمولاً از Perl از جمله IMDB استفاده می‌کنند، زیرا در کارهای دستکاری متن کمک می‌کند.


Bash - Bourne - دوباره، SHell یک زبان برنامه نویسی است که مفسر دستور پیش فرض در اکثر سیستم عامل های Linux/GNU است. این زبان از بسیاری از زبان های برنامه نویسی ساده تر است. Bash ایجاد مستندات ذخیره اسکریپت را برای دیگران آسان تر می کند و اسکریپت های قابل استفاده مجدد مفیدی را ارائه می دهد.

 


زبان های برنامه نویسی منطقی
همانطور که از نام آن پیداست، این برنامه نویسی کامپیوتری بر اساس منطق رسمی است. این برنامه زبان برنامه نویسی شامل مجموعه ای از عبارات یا قوانین منطقی است که روابط بین اشیا را تعیین می کند. این به سیستم اجازه می دهد تا اطلاعات جدید را برون یابی کند.

آرتیف 

هوش داخلی و سیستم های خبره معمولاً از این زبان در مواردی که نیاز به استدلال و حدس است استفاده می کنند. این زبان برنامه ای مختصر و گویا را امکان پذیر می کند که استدلال و نگهداری آن آسان تر از برنامه هایی است که به پارادایم های دیگر باز می گردند.

به طور خلاصه، برنامه نویسی منطقی یک رویکرد امن و انعطاف پذیر برای حل مسائل در برنامه نویسی کامپیوتری است. برای هر نوع مشکلی مناسب است. این یک ابزار ارزشمند برای چند برنامه نیز می باشد. یکی از محبوب ترین زبان های منطقی Prolog است که از مجموعه ای از حقایق و قوانین برای توصیف یک مشکل و دلیل در مورد آن تشکیل شده است.

برنامه نویسی ضروری

 


در برنامه نویسی امری، برنامه نویس مجموعه ای از دستورالعمل ها را ارائه می دهد که رایانه برای دستکاری وضعیت برنامه و ساختار اطلاعات درون آن، از آنها پیروی می کند. این پارادایم مراحلی را که یک کامپیوتر باید برای حل یک برنامه بردارد به جای تعریف تابع ریاضی توصیف می کند. C، C++، Java و Python برخی از زبان های برنامه نویسی ضروری هستند.

Imperative محبوب ترین زبان برنامه نویسی در توسعه نرم افزار برای برنامه نویسی سیستم و وظایف برنامه نویسی سطح پایین است که شامل کنترل سطح مستقیم بر منابع سخت افزاری است.

راه های دیگر برای طبقه بندی زبان های برنامه نویسی


زبان‌های جلویی در مقابل زبان‌های پشتیبان


زبان‌های فرانت‌اند زبان‌های سمت مشتری نامیده می‌شوند که برای ایجاد عناصر مجازی و تعاملی وب‌سایت که کاربران می‌توانند ببینند استفاده می‌شوند. زبان های فرانت اند شامل HTML، CSS و جاوا اسکریپت هستند.

زبان های پشتیبان به عنوان زبان های سمت سرور شناخته می شوند. آنها منطق و عملکردی را در پشت صحنه وب سایت ایجاد می کنند، مانند پردازش، ذخیره و مدیریت حساب کاربری و احراز هویت. پایتون، روبی و جاوا برخی از زبان های باطن هستند.

زبان های سطح بالا در مقابل زبان های سطح پایین


خواندن و نوشتن زبان های سطح بالا آسان است زیرا قابل درک هستند. توسعه دهندگان می توانند کد را در سطح بالاتری از انتزاع بدون نگرانی در مورد سخت افزار یا سیستم عامل زیربنایی بنویسند، زیرا به زبان های طبیعی نزدیک است. آنها دارای کتابخانه ها و چارچوب های داخلی برای ساده سازی وظایف برنامه نویسی معمولی مانند مدیریت ساختارهای داده یا اجرای محاسبات هستند. نمونه هایی از زبان های سطح بالا عبارتند از پایتون، جاوا یا روبی.

از سوی دیگر، درک و نوشتن زبان های سطح بسیار پیچیده تر است. کد نوشته شده به زبان ها بسیار کارآمد است و مستقیماً سخت افزار و حافظه رایانه را دستکاری می کند. با این حال، توسعه‌دهنده باید به تلاش‌های دستی و درک متکی باشد. زبان اسمبلی و C نمونه هایی از این نوع زبان هستند.

ترجمه شده در مقابل زبان های کامپایل شده
مفسر مستقیماً کد تفسیر شده را بدون کامپایل کردن در کد ماشین، خط به خط اجرا کرده و می خواند. می توان آن را بلافاصله بدون نیاز به مراحل کامپایل جداگانه مانند پایتون، روبی و جاوا اسکریپت اجرا کرد.

در مقابل، کامپایلر ابتدا زبان های کامپایل شده را به کد ماشین ترجمه می کند. علاوه بر این، کدهای قابل خواندن توسط انسان را به ساختاری تبدیل می کند که رایانه ها می توانند اجرا کنند. زبان هایی مانند C، C++ و Java در این دسته قرار می گیرند.

چه زبان برنامه نویسی را باید یاد بگیرید؟

 

با به روز رسانی های دقیق در بازار فناوری، یک نامزد باید با زبان های جدید به روز باشد. با این حال، عوامل دیگر نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد زبان های برنامه نویسی برای یادگیری دارند.

در مرحله اول، فرد باید اهداف خود را درک کند و بعد از یادگیری زبان برنامه نویسی چه شغلی را می خواهد دنبال کند.


در مرحله بعد، تحقیقات بازار کاملی انجام دهید و زمینه ای را که می خواهید وارد شوید محدود کنید.

 

پس از آن، باید تقاضای صنعت و سبد شغلی حرفه مورد نظر را درک کنید. مهارت ها و زبان هایی را که در رشته انتخابی مورد نیاز است بیاموزید


ممکن است بخواهید یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی را شروع کنید و به تدریج سطح دشواری خود را بالا ببرید. برای شروع، پایتون و روبی زبان های بسیار خوبی هستند.
به دنبال مطالب ساده در دسترس باشید که بتوانید به سرعت یاد بگیرید. به انجمن ها بپیوندید و با افراد در سطح بالای این حوزه ارتباط برقرار کنید.
در نهایت، به اختراع مجدد و یادگیری ادامه دهید زیرا بازار دائما در حال تغییر است.

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 11

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما