محل لوگو

چگونه خطای 500 سرور داخلی را برطرف کنیم


خطای سرور داخلی 500 چیست؟


تعاریف وب خطای سرور داخلی Elementor 500 نامشخص است. اساساً هیچ نشانه واقعی از اینکه دقیقاً چه چیزی اشتباه بوده و چه چیزی باعث خطای 500 شده است وجود ندارد.

تنها چیزی که مسلم است این است که خطای 500 المنتور ناشی از عملیاتی است که در انتهای وب سایت و به دلیل بسته شدن ناگهانی صفحات و پست ها اشتباه شده است. به خصوص در مورد وردپرس، این بدان معنی است که یک اسکریپت که بخشی از یک تم یا افزونه است، پلاگین کاری را انجام داد که نباید انجام می داد و اکنون سرور شما از کار می افتد.

از بین تمام سازندگان، محبوب ترین سازنده وردپرس باید افزونه المنتور باشد که ابزارهای مختلفی را ارائه می دهد که می توانید برای دستیابی به نتایج عالی طراحی وب سایت از آنها استفاده کنید. اما همیشه بدون مشکل اجرا نمی شود، زیرا شما باید در روند توسعه با برخی مسائل روبرو شوید. با در نظر گرفتن این واقعیت که دلایل ریشه ای احتمالی وجود دارد، تصمیم گرفته ایم با نکات و ترفندهایی به شما کمک کنیم تا مشکل را حل کنید.

خطای 500 هنگام استفاده از Elementor معمولاً به دلایل زیر رخ می دهد:


  • محدودیت حافظه
    تداخل افزونه شخص ثالث
    خطای مرگبار PHP

مطمئن شوید که از به روزترین نسخه های WordPress، Elementor یا Elementor Pro و تم خود استفاده می کنید. گاهی اوقات مشخص نیست که به روز رسانی در دسترس است. به قسمت Dashboard > Updates بروید و برای اطمینان روی دکمه Check again کلیک کنید.

نگران نباشید، شما در جای مناسبی هستید. در اینجا من به شما 6 راه حل می دهم

 

 

2. چگونه خطای 500 سرور داخلی را برطرف کنیم

 

1. تماشای ویدیو برای رفع خطا در استفاده از افزونه تنها در 2 دقیقه


فقط یک افزونه را از قسمت add plugin نصب کنید و خطای خود را برطرف کنید.

برای فرآیند کامل ویدیو را تماشا کنید.

اگر هنوز کار نمی کند، محدودیت حافظه را افزایش دهید.

2. محدودیت حافظه


طبق تجربیات من، این خطا همچنین ناشی از مشکلات محدودیت حافظه است. همانطور که در الزامات آن می بینید، وردپرس به حداقل 128 مگابایت یا بیشتر نیاز دارد تا خوب کار کند. هاست خود را بررسی کنید و از آنها بخواهید محدودیت حافظه PHP شما را به 128 مگابایت یا بیشتر افزایش دهند (ما 256 مگابایت برای اجرای وردپرس را توصیه می کنیم). پس از آن، باید محدودیت حافظه وردپرس را نیز تعیین کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1 - با استفاده از یک کلاینت (های) SFTP/FTP یا یک مدیر فایل، به فایل wp-config.php دسترسی پیدا کنید.

مرحله 2 - عصاره زیر را قبل از "require_once(ABSPATH . wp-settings.php);" اضافه کنید:

define(WP_MEMORY_LIMIT, 128M);

define(WP_MAX_MEMORY_LIMIT, 256M);

مرحله 3 - آن را ذخیره کنید و دوباره امتحان کنید.

 

3. تماشای ویدئو برای افزایش محدودیت حافظه وردپرس با روش های دیگر


اگر برطرف نشد، باید بررسی کنید که آیا این خطا به مشکل درگیری افزونه شخص ثالث مربوط است یا خیر

4. تضاد پلاگین شخص ثالث


حداکثر احتمال تداخل دو افزونه مشابه با یکدیگر. کسی که کارش مثل دو پلاگین سازنده css مختلف با نام های متفاوت اما در کدنویسی یکسان است.

برای اطمینان در این مورد، می‌توانید تمام پلاگین‌های خود را غیرفعال کنید (به Elemento Pro و Elementor برای فعال شدن نیاز است)
و تست کار میکنه یا نه اگر کار می کند، تمام پلاگین های مورد نیاز را یکی یکی فعال کنید و به بررسی آن نیز ادامه دهید.

اگر باز هم کار نمی کند، باید گزارش خطای خود را بررسی کنید. !

5. Error Log را بررسی کنید


همیشه سعی کنید گزارش های خطا را برای نمایش صفحه اصلی وب سایت فعال کنید. هر خطایی که داشته باشد را به وب سایت شما نشان می دهد.
معمولا ارائه دهندگان میزبانی این خطا را در یک پوشه ذخیره می کنند (با آنها بررسی کنید که در کجا قرار داده شده است). در بیشتر موارد، شما قادر خواهید بود لاگ خطای خود را از طریق وردپرس ایجاد کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1 - با استفاده از سرویس گیرنده یا مدیر فایل SFTP/FTP، به فایل wp-config.php دسترسی پیدا کنید.

 

مرحله 2 - "require_once(ABSPATH.wp-settings.php);" ابتدا قطعه زیر را اضافه کنید:

 

توجه: اگر از قبل در wp-config.php وجود دارد، می توانید آن را روی true تنظیم کنید.

 

define(WP_DEBUG، true);

 

define(WP_DEBUG_LOG، true);

 

دوباره پست و صفحه خود را ذخیره کنید و ورود ذخیره شده را در "/wp-content/debug.log" بررسی کنید. این دقیقاً به شما می گوید که مشکل چیست و چه چیزی باعث آن می شود.

 

6. از میزبان خود بپرسید
برخی از مسائل غیر معمول وجود دارد که می تواند منجر به خطاهای سرور داخلی در وردپرس شود، اما در این مرحله ممکن است بهتر باشد از ارائه دهنده هاست خود بپرسید. مشکل می تواند یک مشکل واقعی سرور باشد، که حداقل می توانند آن را تأیید کنند و همچنین می توانند مواردی مانند مجوزهای فایل و سایر منابع را بررسی کنند.

این یک خطای سرور واقعی است، پس ممکن است بخواهید به هاست بهتری بروید که دارای سرورهایی باشد که برای اجرای سایت های وردپرس بهینه تر هستند.

6. وردپرس را دوباره نصب کنید
این یک فرآیند بسیار طولانی است. من فکر نمی‌کنم این در اکثر موارد کار کند، اما مواردی وجود دارد که نصب مجدد وردپرس می‌تواند مشکل را برطرف کند. همچنین می تواند برخی از مشکلات مجوز فایل را در طول مسیر برطرف کند.

توصیه می کنم دستورالعمل های به روز رسانی وردپرس را دنبال کنید


برای نصب مجدد وردپرس

نتیجه


در حالی که خطای سرور داخلی Elementor 500 کاملاً طبیعی است، حل آن چندان سخت نیست. تا زمانی که دلیل ظاهر شدن این صف خطا را می دانید، باید بتوانید با چند مرحله ساده آن را حل کنید. به یاد داشته باشید که Elementor یک سازنده وردپرس راحت و آسان است و یک خطای ساده سرور نمی تواند شما را از استفاده از آن باز دارد!

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 17

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما