محل لوگو

پرطرفدارترین سایت های ایرانی کدام اند؟


پرطرفدارین سایت های ایرانی

 

شرکت آمریکایی تحلیل ترافیک وب، Alexa Internet نظرسنجی خود را در مورد پربازدیدترین وب سایت در سراسر جهان در سال 2018 در وب سایت خود alexa.com منتشر کرده است.

لازم به ذکر است که بسیاری از خدمات آنلاین پرطرفدار در ایران ممنوع هستند و افراد در مواقع لزوم از خدمات پروکسی و VPN استفاده می کنند. به این ترتیب، غول هایی مانند فیس بوک، یوتیوب و توییتر در لیست پربازدیدترین وب سایت های الکسا در کشور ظاهر نمی شوند.

#گوگل

موتور جستجوی معتبر جهانی google.com پربازدیدترین وب سایت ایران در سال گذشته بود. بر اساس گزارش فایننشال تریبون، در رتبه بندی جهانی الکسا، گوگل رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

#آپارات

دومین وب سایت پربازدید در ایران – نوعی نسخه شبیه سازی شده یوتیوب. کاربران می‌توانند طیف گسترده‌ای از ویدیوها را در پلتفرم محلی توسعه‌یافته از سریال‌های سریالی ساخت ایران و نمایش‌های کمدی استندآپ گرفته تا فیلم‌ها و اخبار تماشا کنند.

#دیجی کالا

بازار آنلاین دیجی کالا در رتبه سوم قرار دارد. مشابه خرده‌فروشی‌های آنلاین در جهان، می‌توان همه چیز و همه چیز را از طریق دیجی کالا دریافت کرد، از لوازم خانگی، لپ‌تاپ، لباس و موارد دیگر. دیجی کالا که در سال 2007 تأسیس شد، در کمتر از یک دهه به شهرت رسید.

#نمناک

مجله الکترونیکی namnak.com در جایگاه چهارم قرار گرفت. نمناک یک رسانه زرد است که مجموعه ای از مقالات در مورد چگونگی بهبود زندگی زناشویی همراه با تحلیل بازار و تحولات سیاسی منتشر می کند.

#ورزش3

بعد از نمناک، varzesh3.com که یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سایت های خبری ورزشی در کشور 82 میلیونی است، قرار دارد.

#اینستاگرام

اینستاگرام رتبه ششم را دارد و تنها پلتفرم رسانه اجتماعی بین‌المللی است که توسط مقامات محلی مسدود نشده است. در ژانویه، «ممنوعیت مورد انتظار اینستاگرام» به موضوعی داغ در کشور تبدیل شد و اکثر خبرگزاری‌ها گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌هایی را درباره اقدام احتمالی دولت منتشر کردند. در حال حاضر حداقل تهدید ناپدید شده است. بیش از 24 میلیون ایرانی از اینستاگرام استفاده می کنند.

#ویکیپدیا

دایره المعارف آنلاین رایگان چندزبانه ویکی پدیا هفتمین وب سایت محبوب ایرانیان است. این بزرگترین و محبوب ترین منبع مرجع عمومی در وب جهانی است و یکی از 10 وب سایت محبوب برتر در رتبه بندی جهانی الکسا است.

#شاپرک

در رتبه هشتم سایت shaparak.com، سازمان نظارت بر شبکه پرداخت و وابسته به بانک مرکزی قرار دارد. اکثر مردم از وب سایت برای پرداخت هزینه خرید آنلاین استفاده می کنند. این وب سایت دارای یک رابط کاربری خوب طراحی شده است و به عملکرد فوق العاده خود افتخار می کند.

#تلوبیون

سرویس پخش ویدیوی محلی telewebion.com در جایگاه نهم قرار دارد. این سرویس مطالب تولید شده توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (IRIB) را پخش می کند. همچنین بازدیدکنندگان تل‌وبیون می‌توانند برنامه‌های تلویزیونی را که از صدا و سیما پخش می‌شود به صورت زنده تماشا کنند.

#دیوار

وب سایت تجارت الکترونیک ایرانی divar.com، ارائه دهنده فروش و مبادله مشتری به مصرف کننده دهم است. مردم آگهی های خدمات الکترونیک تا املاک را در دیوار پیدا می کنند.

 برخی از آمار

نگاهی به نحوه اتصال ایرانیان به اینترنت و کیفیت خدماتی که استفاده می کنند می تواند کمک کند.

کل جمعیت ایران 82.4 میلیون نفر تخمین زده می شود که تقریباً 70 درصد در مناطق شهری زندگی می کنند. 72.94 میلیون کاربر اینترنت دارد و ضریب نفوذ اینترنت 89 درصد است.

تعداد کاربران ایرانی اینترنت در سال 2018 29 درصد افزایش یافته است. به عبارت دیگر، 16 میلیون نفر در سال گذشته برای اولین بار به اینترنت متصل شدند.

تخمین زده می شود که 123.7 میلیون سیم کارت در کشور فروخته شده است. تعداد سیم‌کارت‌های فعال تلفن همراه نسبت به سال قبل 3 میلیون (2.4 درصد) افزایش داشته است.

میانگین سرعت اینترنت موبایل در سال 2018 30.58 مگابیت در ثانیه بود که 75 درصد بیشتر از سال قبل بود، در حالی که متوسط سرعت اینترنت ثابت 12.82 مگابیت در ثانیه بود که نشان دهنده بهبود 36 درصدی است.

نزدیک به 74 درصد از مشترکان تلفن همراه از خدمات پیش پرداخت و 26 درصد از خدمات پس پرداخت استفاده می کنند. بیش از 59 درصد سیم‌کارت‌های تلفن همراه از اینترنت پهن باند (3G و/یا 4G) پشتیبانی می‌کنند.

  انتشار : ۶ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 14

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما